Code Club @ Biblioteques: en marxa la 8a edició!

Esteu aquí

Apunta't a la 8a edició del projecte Code Club @ Biblioteques no més tard del 30 d’octubre i aconsegueix 2 ECTS!

El Servei de Biblioteques de Catalunya i el Code Club Catalunya han posat en marxa la vuitena edició del projecte amb l’objectiu d’apropar la programació a nens/es de 9 a 13 anys en els espais que ofereixen les biblioteques municipals.

Al llarg d’entre 10 i 12 setmanes durant el període comprés entre el mes de desembre i juny i en sessions de 1.30 h, un/a voluntari/a treballarà en una biblioteca fent-se càrrec d’un grupet de, com a molt, 12 nens/nenes per tal d’introduir-los en el món de la programació fent servir Scratch. En aquesta edició participaran com a voluntaris estudiants de la FIB-UPC, de la Pompeu i Fabra, de la Universitat Oberta de Catalunya, de la Universitat de Girona, de la Universitat de Lleida, de la Universitat de Barcelona i, per primera vegada, de la Universitat Rovira i Virgili  en un total de 113 biblioteques escampades per tot el territori.

Si ets estudiant de grau o de màster d’alguna de les titulacions de la FIB i vols participar en aquesta aventura has d’omplir el següent formulari d’inscripció en el qual trobaràs la llista de biblioteques que hi participen i podràs indicar les teves preferències horàries (dia de la setmana i horari del taller).

Important:

• La teva participació, acreditada per les biblioteques, dóna dret a un reconeixement de 2 crèdits per activitats universitàries (estudiants de grau) o de 2 crèdits de SIRI per als estudiants del MIRI.

• El termini per presentar la teva candidatura és el 30 d’octubre de 2019 (inclòs) http://gestio.codeclubcat.org/inscripcioVoluntariat.

• Segons el calendari previst:

• La primera setmana de novembre CodeClub farà l'encreuament de les peticions dels candidats i de les biblioteques i comunicarà la biblioteca assignada.

• Els candidats que acceptin l’assignació poden rebre la formació prèvia en les següents dates i modalitats:

• 6 de novembre: formació presencial al Palau Marc.

• 12 de novembre: formació presencial a la UPF.

• Del 15 al 30 de novembre: formació on-line.

Tens molta més informació sobre aquest projecte, les edicions anteriors, el material disponible per preparar les classes, etc. a codeclubcat.org i en el nostre web.

Testimonis de voluntaris que han participat en les edicions anteriors d’aquest projecte:

Ha sigut una experiència fantàstica. Ho tornaria a repetir sense pensar-m'ho 2 cops. Moltes gràcies per portar el CodeClub a les biblioteques! :)

Per a mi l'experiència ha estat molt interessant, no només per conèixer l'Scratch, el taller que hem realitzat i la dinàmica dels codeclubs, sinó també per la relació de convivència amb el meu company, els nens i el personal de la biblioteca.

M'ha agradat molt participar en aquest codeclub. M'agradaria tenir la possibilitat de seguir en un nivell avançat o seguir impartint classes, ja que és molt divertit i gratificant.”

Es van trobar algunes incoherències entre els guions del CodeClub i les eines de Scratch en Català. A banda d'aquests petits detalls una gran experiència!.”