SEAT cedeix un vehicle a l'inLab per a projectes d'innovació

Esteu aquí

El rector Francesc Torres, ha rebut el dia 8, de mans de Stefan Ilijevic, responsable d'Innovació de SEAT, la clau d'un vehicle que aquesta companyia cedeix al laboratori inLab FIB, per al desenvolupament de projectes de recerca i innovació conjunts.

A l'acte també han intervingut Josep Casanovas, director de l'inLab FIB; Josep Fernández, degà de la FIB; Jordi Berenguer, vicerector de Transferència de Coneixement i Innovació de la UPC, i, per part de SEAT, Vanesa Martínez, del Departament de Talent Acquisition, RRHH, i Oriol Mas, responsable de Parking, Rear Radar & Camera Systems.

Al llarg de la sessió, s'ha constatat la importància de l'acord establert entre ambdues institucions i s'ha visualitzat un vídeo sobre la col·laboració entre SEAT i l'inLab FIB de la UPC, des de fa més de 20 anys.

El degà de la Facultat, el professor Josep Fernández ha posat èmfasi en "la importància que empreses com SEAT treballin constantment per millorar l'experiència i la qualitat d'ús dels sistemes de mobilitat i el seu compromís davant del repte de la mobilitat sostenible, per poder viure en ciutats més saludables i entorns més amigables".

Altres declaracions emblemàtiques:

- "L'automoció és un exemple emblemàtic de l'enginyeria multidisciplinar, integrant mecànica, energia, TIC i infraestructures. El concepte 'Safety + Security', relacionat amb el cotxe connectat, és també un referent en la navegació aeronàutica, de manera que un cotxe s'assembla, cada vegada més, a un avió connectat", del vicerector de Transferència de Coneixement i innovació de la UPC, Jordi Berenguer.

- "Davant dels reptes associats a la connectivitat, les noves energies, el cotxe autònom i els serveis de mobilitat és fonamental la captació de talent jove que contribueixi a aquest procés de transformació, en el que és essencial la formació contínua i, sobretot, tenir en compte la trajectòria professional de les persones" de Vanesa Martínez.

- "Estem davant d'una revolució en e món de l'automoció. Vivim una transformació que no només és tecnològica i necessitem un nou tipus d'enginyers i enginyeres. La universitat, al seu torn, afronta grans canvis arrel de les noves formes d'aprenentatge i d'inserció en el mercat de treball" de Stefan Ilijevic.