Premis DonaTIC 2023

Esteu aquí

L’ edició 2023 dels Premis DonaTIC ja està en marxa!

Es convoquen els Premis DonaTIC amb l’objectiu de distingir el paper de la dona en el món professional, empresarial i acadèmic de l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i divulgar referents entre la societat per promoure les vocacions en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (CTEM) i fomentar la presència femenina en les carreres tecnològiques i les enginyeries.

Els Premis s'estructuren en vuit categories, segons el perfil professional, i quatre subcategories, i són excloents entre si; per tant, una mateixa candidatura només es pot presentar a una d'aquestes categories:

Categories dels Premis DonaTIC 2023

• Emprenedora: dona fundadora o cofundadora d'una empresa en actiu del sector de les TIC o que ha dut a terme innovacions en l'empresa familiar, com a intraemprenedora.
  • Empresària: dona que ha consolidat una empresa que es dedica a l’àmbit de les TIC
  • Professional: dona que treballa per a una empresa, organització o pel seu compte, que es dedica a l'àmbit de les TIC i té una titulació universitària en l'àmbit de les TIC.
  • Acadèmica/Investigadora: dona que es dedica a la formació i/o recerca en l'àmbit de les TIC i té una titulació universitària en l'àmbit de les TIC.
  • Divulgadora: dona que treballa en l’àmbit de la comunicació o que ha dut a terme activitats de divulgació vinculades a les TIC.
  • Dona TIC Revelació: dona amb una trajectòria curta molt rellevant i un paper significatiu i destacable en l'àmbit de les TIC.
  • Estudiant TIC: noia estudiant TIC universitària o estudiant de FP (matriculada en el moment de la convocatòria) i que hagi desenvolupat un projecte i/o iniciativa destacable dins d'aquest àmbit
  • Iniciatives referents: dividit en Iniciativa referent Empresarial i Iniciativa referent d'Entitat, Centre Formatiu/Institució que hagin desevolupat una iniciativa pròpia que valori el paper de la dona en l'àmbit de les TIC. Es valoren aquelles iniciatives que neixen de la voluntat de l’empresa per combatre la bretxa de gènere.

Poden presentar la seva candidatura a aquests Premis totes les dones vinculades professionalment o acadèmicament a l'àmbit de les TIC així com les empreses, els centres formatius o les institucions públiques o privades que hagin desenvolupat una iniciativa pròpia que valori el paper de la dona en l'àmbit de les TIC.

Si estàs interessada, presenta la teva candidatura, ho pots fer fins al 3 de juliol.

El lliurament dels guardons dels Premis DonaTIC es fa coincidir amb el Dia d’Ada Lovelace, en reconeixement a la que fou la primera programadora de la història. Aquest 2023 està previst pel dimarts 10 d’octubre.

En cas de dubtes pots adreçar les teves consultes a través d'aquest formulari formulari