Premis Dona TIC 2018

Esteu aquí

El Govern convoca els Premis Dona TIC 2018 per reconèixer el paper cabdal de les dones en l'àmbit tecnològic

Des d’avui i fins al 15 de novembre, totes aquelles dones que compleixen els requisits d’alguna de les set categories dels Premis Dona TIC 2018 poden presentar-hi la seva candidatura. Queda oberta així la convocatòria 2018 dels Premis Dona TIC, uns guardons que tenen el doble objectiu de reconèixer el paper fonamental de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies, i oferir referents a les nenes i adolescents que dubten si dedicar-se o no a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) en el futur.

Es poden presentar en aquestes set categories, que són excloents (cada candidata només pot ser-ho d’una categoria):

• Emprenedora: ha de ser fundadora o cofundadora d’una empresa en actiu del sector de les TIC.
  • Professional: ha de treballar per a una empresa o organització o ser “freelance” dedicada a l’àmbit de les TIC i ha d’estar en possessió d’una titulació universitària TIC.
  • Acadèmica/Investigadora: s’ha de dedicar a la formació i/o recerca en l’àmbit de les TIC i ha d’estar en possessió d’una titulació universitària TIC.
  • Divulgadora: ha de treballar en l’àmbit de la comunicació vinculada a les TIC.
  • Revelació: ha d’haver tingut un paper rellevant i destacable en l’àmbit de les TIC tot i tenir una trajectòria curta.
  • Estudiant TIC: es divideix en Universitària i FP, i les candidates han de ser estudiants de qualsevol titulació universitària o cicle formatiu de FP de l’àmbit TIC i han d’haver desenvolupat un projecte i/o iniciativa destacable en aquest àmbit.
  • Iniciatives referents: també és divideix en dues subcategories, Empresarial i Entitat, centre formatiu/institució, i hi poden optar qualsevol empresa, entitat i/o centre formatiu/institució que hagi desenvolupat una iniciativa pròpia que posi en valor el paper de la dona en l’àmbit de les TIC.

El lliurament dels guardons es farà, com ja és habitual, en el marc de la trobada de Cap d’Any de les TIC, el 12×12 Congress, que tindrà lloc el dia 20 de desembre de 2018.