La FIB homenatja als pioners informàtics

Esteu aquí

En el context dels actes del seu 40è aniversari, la FIB organitza el proper dimecres 21 de març de 2018 un acte d'homenatge a aquells que considera pioners de la informàtica, especialment pel que fa als inicis de la formació universitària en informàtica a Catalunya.

L'acte tindrà lloc el proper dimecres 21 de març de 2018, de 12.30 h a 14.00 h, a la Sala d'Actes Manuel Martí Recober de la FIB, i servirà per reconèixer la feina pionera de:

• La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), com a primer centre universitari que va oferir estudis superiors d'informàtica a Catalunya, i que ha continuat aquesta missió amb la bona feina dels professors i investigadors de la seva actual Escola d'Enginyeria.
  • L'Associació de Tècnics en Informàtica (ATI), que fa 50 anys i que va servir d'instrument de col·laboració i comunicació entre els primers professionals informàtics catalans, alguns dels quals van esdevenir professors i investigadors de la FIB i d'altres centres universitaris.
  • El catedràtic Ramon Puigjaner Trepat, segon degà de la FIB i president fundador de la Conferencia de Directores y Decanos de Ingeniería Informática (CODDII) d'Espanya, qui al llarg de la seva trajectòria ha impulsat estudis superiors d'informàtica a diverses universitats, entre moltes altres contribucions.

A l'acte participaran, a més del degà de la FIB i altres autoritats acadèmiques, el professor Antoni Giró i les professores Maria Ribera Sancho i Núria Castell, que com a exdegà, exdeganes de la FIB presentaran respectivament als homenatjats.

L'acte és obert i animem a tota la comunitat de la UPC, de la UAB, d'ATI i del món acadèmic i professional informàtic a acompanyar-nos.

12.30 Benvinguda i paraules a càrrec del degà, Josep Fernandez

12.40 Intervenció de l’exdegà Antoni Giró que farà la lloa de la UAB

Paraules d'en Daniel Franco, director de l'Escola d'Enginyeria de la UAB

Paraules d'en Carlos Sánchez, vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura de la UAB