La 17a Festibity és RoboTIC

Esteu aquí

Dimarts 28 de maig a les 18.30 h va tenir lloc al Teatre Nacional de Catalunya (Barcelona) la 17a edició de la Festibity dedicada a  la robòtica i la intel·ligència artificial.

Barcelona ha tornat a omplir-se de tecnologia un any més. Més de sis-centes persones –autoritats, CIOs, informàtics i fibers, experts i directius de les principals empreses TIC. Principalment - van assistir a la gran festa de les TIC a Catalunya, la Festibity, que ha tingut lloc al Teatre Nacional de Catalunya (TNC).

Enguany el tema central de la Festibity és la robòtica i la intel·ligència artificial sota el lema RoboTIC. Es plantejaven dubtes com quines oportunitats ens ofereix com a societat la robòtica i la intel·ligència artificial? I quins són els límits ètics que ens hem de marcar davant d'aquests avenços?

L'acte s'inicia amb la participació de Sol Picó, coreògrafa i ballarina coneixedora de la dansa clàssica, espanyola i contemporània, que ha dut a terme més de 900 representacions a 25 països d'arreu del món, i que ens mostra la relació entre l'home i la màquina, en UR10e, el model col·laboratiu d'Universal Robots més potent de la gamma, a través del seu cos.
Tot seguit la benvinguda per part de l'Ana Boadas, presentadora i guionista a TV3. Per seguir amb els parlaments del degà de la FIB, Josep Fernandez i el president de FIB Alumni, Benito Cerrillo.

La Festibity ens proposa una sèrie de reptes i dubtes que la Carme Torras, doctora en Informàtica i lidera un grup de recerca dedicat a la robòtica assistencial i col·laborativa a l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, i en Josep M. Ganyet, Enginyer informàtic per la Universitat Autònoma de Barcelona amb l'especialitat d'Intel·ligència Artificial, intentaten resoldre'ls. La taula rodona la modera per l'Albert Murillo, director i presentador de Generació Digital.

En acabar el debat, un espectacle d'humor de la companyia Improshow va donar un toc lúdic a l'acte.

Les Mencions de la Festibity

A continuació, es va donar pas al lliurament de les mencions Festibity:

• Menció FIBper l’expresident de FIB Alumni en Albert Herrero entregat pel Josep Fernandez.

• Menció FiberEmprenedors, és un reconeixement a una empresa impulsada per un Fiber, que hagi tirat endavant algun projecte empresarial rellevant. Aquesta edició ha estat per a HumanITCare, fundada a Barcelona el 2018 per Nuria Pastor (psicòloga) i Unai Sanchez (Fiber). És una empresa tecnològica de l’àmbit sanitari que té com a missió, sobretot, millorar el seguiment dels pacients mitjançant Deep Learning.

• Menció a la Iniciativa TIC, a l’empresa Sparkle pel projecte que reprodueix una fàbrica virtual immersiva a partir d'una fàbrica real d'Alatran on sensors intel·ligents recullen dades contínuament per detectar el seu estat, i d'aquesta forma anticipar-se a possibles errors, necessitats de manteniment o perills.

• Menció Honorífica,  a l'entitat Fundació.cat per impulsar activament la promoció de les TIC gràcies a iniciatives d’impuls al negoci i a la divulgació d’internet, per fer de la tecnologia una eina de creixement, pluralisme i participació i per ser un vehicle per acompanyar la llengua i la cultura.

La cloenda va anar a càrrec del Conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública Jordi Puigneró.

I per finalitzar l'esdeveniment, un sopar còctel als jardins del TNC.

Enllaç a l'àlbum de fotografies de la festibity: https://www.flickr.com/photos/142578431@N04/albums/72157708833849413