Jornada contra el malbaratament alimentari

Esteu aquí

Aquest curs celebrem els 50 anys de la UPC i hem volgut centrar aquest aniversari en el debat sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

La lluita contra el malbaratament alimentari pot ser una eina per avançar cap a l’assoliment d’aquests objectius. Què hi podem fer des de la Universitat?

Us proposem un debat telemàtic sobre aquest tema el dimarts 17 de novembre a les 16.00 h.

Cal fer la inscripció a efectes de comptabilitzar el nombre d’assistents i poder rebre la documentació prèvia al debat, així com l’enllaç per assistir-hi i participar.

Organització

L’organització d’aquest debat ha estat possible seguint l’ODS 17 (bastir aliances per assolir els ODS)  gràcies al treball conjunt de diversos grups de la UPC i el Banc dels Aliments de Barcelona, amb el suport del Centre de Cooperació i Desenvolupament de la UPC  (UPC: Escola d’Enginyeria Agroalimentària i  de Biosistemes de Barcelona, Facultat d’informàtica de Barcelona, Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia, Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari).

Programa

• Benvinguda: a càrrec de Gemma Fargas Ribas, Vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC.
  • Presenta i modera: Jaume Pagès Fita, Rector de la UPC (1996-2002) i membre del Patronat del Banc dels Aliments de Barcelona.
  • Taula rodona (25 minuts)  i debat (30 minuts): Què hi podem fer des de la Universitat ?
    • Visió des de la FIB, Josep Fernandez Ruzafa. Degà de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB-UPC).
    • Visió des de l’EEABB  Anna Gras Moreu. Directora de l’Escola d’Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB- UPC, abans ESAB.
    • Què s’hi pot aportar des de la recerca? José M. Gil Roig Director del Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari (CREDA).
    • Com ho veiem des de la UPC Clima i què hi podem fer els estudiants. Marco Asto Machuca (UPC Clima).
    • Canvis induïts per la pandèmia, com afrontar l’actual repte? Rosa Flos Bassols. Catedràtica Emèrita de la UPC i Responsable del Centre d’Estudis de la Federació Catalana del Banc dels Aliments.
  • Debat
  • Cloenda: Jaume Pagès Fita