Dos estudiants de la FIB, a la final del hackathon NASA International Space Apps

Esteu aquí

Els estudiants de la FIB,  Lluís Llull i Ivan Serrano, integrants d’un dels equips que anirà a la final del hackathon NASA International Space Apps.

Més de 50.000 persones van participar durant el cap de setmana del 7 i 8 d’octubre al hackathon NASA International Space Apps promogut per l'agència espacial nord-americana i recolzat per nou entitats més, incloent l'Agència Espacial Europea.

El NASA International Space Apps és el major hackathon STEAM del món i va reunir a entusiastes de la ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques per a treballar resolent 30 desafiaments reals plantejats pels científics i enginyers de la NASA.

A Espanya, el hackathon es va celebrat a Barcelona, Madrid, Sevilla, Màlaga, Lleó i Urduliz (Bizkaia) i van resultar guanyadors onze equips que competiran a la NASA International Space Apps,

Un dels equips guanyadors a Barcelona ha estat 'Delfos Freaks' en el què participaven dos estudiants de la FIB del Grau en Enginyeria Informàtica: Lluís Llull Riera i Ivan Serrano Hernández. L'equip va desenvolupar un sistema d'intel·ligència artificial que utilitza les dades del satèl·lit DSCOVR per a predir tempestes geomagnètiques que afecten sistemes importants com el GPS i les xarxes elèctriques. Han dissenyat una xarxa neuronal per a processar aquestes dades i millorar la precisió de les prediccions de manera que les organitzacions tinguin informació rellevant per a protegir els seus satèl·lits i preveure l'afectació de les xarxes de comunicacions.

Els onze equips guanyadors a Espanya han abordat reptes relacionats amb l’espai i l’exploració espacial, l'observació terrestre i els satèl·lits i tot amb l'objectiu de fer de l'espai un lloc millor.

Un comité d’experts analitzarà els projectes finalistes entre els mesos d’octubre i desembre i escolliran als deu millors per exposar les seves solucions davant els experts de la NASA al Kennedy Space Center (Cabo Cañaveral, Estats Units).

Molta sort Delfos Freaks!

Nasa International Space Apss Challenge