Code Club @ Biblioteques: en marxa la 7a edició!

Esteu aquí

Apunta't a la 7a edició del projecte Code Club @ Biblioteques no més tard del 22 d’octubre i aconsegueix 2 ECTS!

El Servei de Biblioteques de Catalunya i el Code Club Catalunya han posat en marxa la setena edició del projecte amb l’objectiu d’apropar la programació a nens/es de 10 a 12 anys en els espais que ofereixen les biblioteques municipals.

Al llarg d’entre 10 i 12 setmanes durant el període comprés entre el mes de desembre i maig i en sessions de 1.30 h, un parell de voluntaris treballaran braç a braç en una biblioteca fent-se càrrec d’un grupet d’entre 5-7 nens/es cadascú per tal d’introduir-los en el món de la programació fent servir Scratch. En aquesta edició participaran com a voluntaris estudiants de la FIB-UPC, de la Pompeu i Fabra, de la Universitat Oberta de Catalunya, de la Universitat de Girona i, per primera vegada, de la Universitat de Lleida i de la Universitat de Barcelona.

Pots trobar més informació sobre Code Club al nostre web.

Si ets estudiant de grau o de màster d’alguna de les titulacions de la FIB i vols participar en aquesta aventura has d’omplir el següent formulari d’inscripció[Tancat] en el qual trobaràs la llista de biblioteques que hi participen i podràs indicar les teves preferències horàries (dia de la setmana i horari del taller).

Important:

• La teva participació, acreditada per les biblioteques, dóna dret a un reconeixement de 2 crèdits per activitats universitàries (estudiants de grau) o de 2 crèdits de SIRI per als estudiants del MIRI.
  • El termini per presentar la teva candidatura és el 31 d’octubre de 2018 (inclòs).
  • Segons el calendari previst:
    • Del 23 d’octubre al 7 de novembre codeclub farà l'encreuament de les peticions dels estudiants i de les biblioteques i es  comunicarà als estudiants la biblioteca assignada.
    • A partir del 10 de novembre, un cop els voluntaris acceptin l’assignació de biblioteca, el servei de biblioteques comunicarà a les biblioteques les dades de contacte dels estudiants.
    • El 15 de novembre codeclub organitzarà una  sessió de formació presencial per als voluntaris d'una durada aproximada de 3 hores, a partir de les 15.00 h, a la sala d’actes del Palau Marc del Departament de Cultura (rambla de Santa Mònica, 8, Barcelona).

Tens molta més informació sobre aquest projecte, les edicions anteriors, el material disponible per preparar les classes, etc. a codeclubcat.org.

Testimonis de voluntaris que han participat en les edicions anteriors d’aquest projecte:

Ha sigut una experiència fantàstica. Ho tornaria a repetir sense pensar-m'ho 2 cops. Moltes gràcies per portar el CodeClub a les biblioteques! :)

Per a mi l'experiència ha estat molt interessant, no només per conèixer l'Scratch, el taller que hem realitzat i la dinàmica dels codeclubs, sinó també per la relació de convivència amb el meu company, els nens i el personal de la biblioteca.

M'ha agradat molt participar en aquest codeclub. M'agradaria tenir la possibilitat de seguir en un nivell avançat o seguir impartint classes, ja que és molt divertit i gratificant.”

Es van trobar algunes incoherències entre els guions del CodeClub i les eines de Scratch en Català. A banda d'aquests petits detalls una gran experiència!.”