25 de novembre a la UPC

Esteu aquí

El 25 de novembre és el dia internacionals per a l'erradicació de la violència contra les dones, dia reconegut per l'Organització de les Nacions Unides (l'ONU). La violència contra les dones es pot presentar en diferents àmbits: físic, sexual, psicològic i econòmic.

La UPC organitza una jornada per commemorar aquest dia i a la qual la FIB s'ha sumat. La jornada que començara a les 12 h es podrà seguir en línia per YouTube.

Programa

Conduirà l'acte Didac Ferrer, cap del Gabinet d'innovació i comunitat de la UPC.

• Minut de silenci UPC.
  • Salutació institucional, a càrrec de la Vra. de responsabilitat social i d'igualtat de la UPC, Gemma Fargas.
  • Campanya de sensibilització Pacto de Estado contra la Violencia de gènero. Vra. Fargas.
  • Urbanisme amb perspectiva de gènere. Les marxes exploratòries. Zaida Muxi, professora i investigadora de la UPC.
  • Mesures a adoptar a C. Nord i CBL. Joan Carles Burón, director de l'Àrea d'Infraestructures de la UPC.
  • Connexió amb centres docents.
  • Lectura Manifest interuniversitari CIC (Cloenda de l'acte).

Nova secció Igualtat a les biblioteques

La Biblioteca Rector Gabriel Ferraté, la Biblioteca de la FME i la Biblioteca de l'EPSEVG, engeguen la "Secció Igualtat" amb llibres i recursos de diferents àmbits: biografies de dones politècniques, còmics sobre igualtat, llibres de perspectiva de gènere a la docència, llibres per identificar els micromasclismes, estudis estadístics... Podeu trobar una petita mostra de la secció a la Biblioteca Digital de la UPC.

Campanya PROU!

La UPC vol aconseguir que l'entorn universitari sigui segur i respectuós per a totes les persones. En linia amb la seva política de tolerància 0 manifestada en el protocols d'actuació i de prevenció de l'assetjament sexual i/o per raó de sexe, orientació sexual, identitat de génere i expressió de génere, i amb el suport del Pacto de Estado contra la Violencia de Género, la UPC ha elaborat materials de sensibilització per a la comunitat UPC.

Més informació ( Igualtat UPC )