Jornada de professorat de secundària

La Facultat d’Informàtica de Barcelona de la UPC, organitza en la diada d’en Ramon Llull, patró de l’enginyeria informàtica, una jornada adreçada al professorat de secundària.

Ramon Llull, mallorquí de naixement, va viure entre 1232 i 1316 i va ser un escriptor prolífic i polifacètic, que es va expressar en llatí, en català i en àrab. El cor de l’aportació de Llull és el que ell anomenava l'Art: un sistema general d’interpretació de la realitat visible i invisible, que se serveix de tècniques semimecàniques, de notació simbòlica i de diagrames combinatoris. L’Art és el fonament de l’apologètica i forneix una base metodològica única per a tots els camps del saber del segle XIII: de la teologia, a les ciències naturals i humanes.

Programació amb Arduino per a secundària. Petits Projectes

27 de novembre 2017

La placa d'Arduino és un sistema barat i senzill que permet introduir-se en la programació i a la interacció de la informàtica amb el seu entorn. En aquest curs aprendrem com funciona i es programa la placa Arduino, quin mercat té i quines plaques semblants podem trobar. Veurem quin programari té associat, quin llenguatge utilitza per ser programat i veurem exemples senzills de com fer-lo servir. Finalment veurem quin hardware té, com el podem utilitzar per connectar-hi sensors, actuadors, etc. i quines problemàtiques ens poden sorgir en el seu us.

PROGRAMA, edició 2017 (en document pdf)

• 16:00   Recepció a la Sala d’actes Manuel Martí Recober de la FIB (Edifici B6, planta baixa)
  • 16:15   Funcionament de l’Arduino. Instal·lació, programació i connexions.
  • 17:45   Pausa-Cafè
  • 18:15   Projecte amb Arduino, sensors, actuadors.
  • 20:15   Visita (opcional) al Museu de la FIB – Fi de la jornada

PLACES EXHAURIDES

Punt de trobada

Sala d'Actes Manuel Martí Recober. Edifici B6, planta baixa