Exposició històrica: "La computació, de l'àbac al PC"

Esteu aquí

Com a part de les activitats programades per celebrar el seu 40è aniversari, la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC·BarcelonaTech) organitza aquesta exposició durant els mesos de maig i juny d'enguany.

Foto exposició històrica 40 aniversari

Primer de forma oberta a tothom al Centre Comercial L'illa Diagonal i després adreçada a la comunitat universitària, a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté (BRGF).

Del 8 de maig al 27 de maig de 2017, al Centre Comercial L'illa Diagonal, Barcelona, planta primera (entre les botigues - 39 - Bershka i - 40 - Forescast).

10 de maig 13h. Inauguració oficial amb la presència de representants del Districte Sants-Les Corts, del rectorat de la UPC (Vicerector Fernando Orejas) i de gerència de l'Illa.

Prorrogada! Del 29 de maig al 29 de juny de 2017 29 de setembre de 2017, a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté, Campus Nord, UPC.

31 de maig 13h. Inauguració institucional.

L’exposició mostra un extens i variat conjunt d’instruments i objectes relacionats amb la computació al llarg de la història, des el mil·lenari àbac fins els primers ordinadors personals. El web i el catàleg desenvolupats per l’exposició expliquen en detall i en el seu context històric totes les peces exposades, organitzades en vuit àmbits temàtics. Aquests àmbits s’han identificat amb un verb simbòlic que representa el principal propòsit dels objectes implicats:

I – Comptar
II – Sumar
III – Calcular
IV – Comptabilitzar
V– Computar
VI – Informatitzar
VII – Comunicar
VIII – Popularitzar

L’exposició, ampliada i augmentada a partir d’altres d’anteriors on la FIB ha col·laborat, és el resultat de la feina cooperativa de la FIB amb diverses unitats de la UPC, i amb els centres homònims de la Universidad de La Rioja i de la UOC.