Marc Serramià guardonat als Premis d'Investigació de la SCIE i la Fundació BBVA 2023

Esteu aquí

Marc Serramià rep el premi Jove Investigador a la cerimònia Premios de la Informática 2023

El dia 25 d’octubre ha tingut lloc la cerimònia d’entrega dels Premios de Investigación de la Sociedad Científica Informática de España y la Fundación BBVA, edició 2023.

Marc Serramià Amorós, ha rebut un dels guardons Joves Investigadors Informàtics, per les seves contribucions als camps de sistemes multiagent i ètica per a la intel·ligència artificial, desenvolupant tècniques per controlar que el comportament d'aquests sistemes és consistent amb els valors humans i les normes socials.

En Marc Serramià és alumni titulat del Màster en Intel·ligència Artificial per la FIB-UPC, ha estat research associat al King's College de Londres i actualment és professor al Departament de Ciències de la Computació de la City, University of London.

Serramià Amorós ressalta que l'aplicació de l'ètica a la intel·ligència artificial encara és un camp que tot just acaba de començar, és encara un problema obert i amb moltes línies amb què continuar investigant, el reconeixement d'aquest guardó és un impuls afegit per seguir treballant amb l'objectiu que la intel·ligència artificial sigui cada cop més respectuosa.

Podeu veure una entrevista al Marc Serramià en el canal Youtube de la Fundación BBVA

Els Premios de Investigación de la Sociedad Científica Informática de España y la Fundación BBVA, compten amb dues modalitats de guardons:

La modalitat de Premis Nacionals d'Informàtica, amb l’objectiu de reconèixer la tasca d'investigadors i entitats públiques i privades de l'àrea de la Informàtica que han dedicat la carrera professional i l'esforç a l'estudi, l'enfortiment i la divulgació d'aquesta disciplina.

La modalitat Investigadors Joves Investigadors Informàtics, va destinada a distingir treballs doctorals innovadors i rellevants. Es busca reconèixer aquells investigadors que contribueixen al relleu generacional en aquesta disciplina i al seu estudi, enfortiment i divulgació. Premia la creativitat, l'originalitat i l'excel·lència d'aquests investigadors en els primers anys de la professió i pretén servir d'estímul perquè continuïn amb la tasca investigadora.

Fonts:

Fundación BBVA