La fiber Patricia Sampedro guanya el Premi Dona TIC 2016

Esteu aquí

Patricia Sampedro, estudiant del Grau en Enginyeria Informàtica de la FIB guanya la Categoria Estudiant del Premi 12 x 12 Dona TIC 2016.

El Premi Dona TIC vol reconèixer i divulgar el paper fonamental de les dones en l’àmbit de les TIC i estimular que més dones joves estudiïn enginyeries i assumeixen posicions de lideratge en el sector.

Aquests guardons es van crear l’any 2015 per fomentar i reconèixer el paper de la dona en l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, així com per sensibilitzar els agents econòmics i socials de la necessitat d’incorporar més dones – i, especialment, joves - en aquest sector.

Impulsats per la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital i Tertúlia Digital en col·laboració amb l’Observatori Dona, Empresa, Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona, estan estructurats en sis categories. Les guardonades d’aquesta segona edició han estat:

• Categoria Divulgadora a Therese Jamaa, directora general de GSMA i responsable de Mobile World Capital Barcelona.
  • Categoria Estudiant TIC a Patricia Sampedro, estudiant d’Enginyeria Informàtica a la Universitat Politècnica de Catalunya i guanyadora del premi Anita Borg Scholar de Google.
  • Categoria Dona TIC revelació a Clara Granell, investigadora formada a la Universitat Rovira i Virgili actualment realitzant el post-doctorat a la Universitat de North Carolina dels Estats Units.
  • Categoria Acadèmica/Investigadora a Montserrat Batet, docent i investigadora de la Universitat Rovira Virgili.
  • Categoria Professional a Anna Moreu, directora de consultoria a Oracle Ibèrica.
  • Categoria Emprenedora a Carlota Pi Amorós, cofundadora de la companyia comercialitzadora d’energia verda HolaLuz

El lliurament dels guardons es va realitzar el 15 de desembre de 2016 durant el 12×12 Congress, la gran trobada de cap d’any de tot el sector TIC català, en què el secretari Jordi Puigneró va presentar als assistents el Pacte Nacional per a la Societat Digital signat recentment per la Generalitat, les quatre diputacions catalanes i el món local per fomentar plegats el desenvolupament de la societat digital catalana.