BSC-CNS - Barcelona SuperComputing Center

Des de la seva creació el 2005, el BSC ha desenvolupat un paper actiu en la promoció de HPC a Espanya i Europa com una eina essencial per a la competitivitat internacional en ciència i enginyeria. El centre gestiona la Xarxa Espanyola de Supercomputació (RES), i és membre d'allotjament de l'Associació per a la Computació Avançada a Europa iniciativa (PRACE). Participa activament en les principals iniciatives de HPC europeus, en estreta cooperació amb altres centres de supercomputació europeus.

Amb una plantilla de més de 400 experts i professionals de R + D, BSC ha tingut èxit en l'atracció de talent, i la seva investigació es centra en quatre camps: Ciències de la Computació, Ciències Biològiques, Ciències de la Terra i aplicacions informàtiques en Ciència i Enginyeria.

La majoria de les línies d'investigació del BSC es desenvolupen en el marc dels programes de finançament de la recerca de la Unió Europea, i el centre també realitza investigació bàsica i aplicada en col·laboració amb empreses líders com IBM, Microsoft, Intel, Nvidia, Repsol i Iberdrola. La qualitat de la seva investigació ha estat reconegut pel govern espanyol amb la subvenció d'Excel·lència Severo Ochoa Centre de la ciència d'avantguarda espanyola.

Producció científica

Dona una ullada a la pàgina web de la producció científica de la recerca de la UPC:futur.upc.edu

FUTUR UPC

Descobreix tota la producció Científica dels investigadors de la FIB al portal FUTUR de la UPC