Josep Casanovas rep el premi d'Honor a la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

Esteu aquí

La Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica 2024 ha reconegut Josep Casanovas amb el premi d’Honor

La 29a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica s'ha celebrat amb el lliurament dels premis als millors professionals i projectes del sector TIC. Entre els guardons atorgats pel Jurat, Josep Casanovas, exdegà de la Facultat d'Informàtica de Barcelona, i fundador del laboratori inLab FIB, rebia el Premi d'Honor, la màxima distinció del certamen.

Josep Casanovas és Doctor en Informàtica, enginyer industrial i catedràtic del Departament d'Estadística i Investigació Operativa a la Universitat Politècnica de Catalunya. A més a més, és el director i fundador de l'inLab FIB. Les seves principals àrees d'investigació són el modelatge i la simulació, la simulació social, Internet i els sistemes d'informació.

Casanovas va ser nomenat degà de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) al juny de 1998, i el seu mandat es va estendre fins a l'any 2004.

Ha participat en diversos projectes d'investigació i innovació finançats per la UE, així com en col·laboracions amb empreses i institucions. Actualment, lidera el grup d'investigació en computació d'alt rendiment del Social Challenges Research del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS).

La Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, és un acte organitzat per l'Associació Catalana d'Enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals (Telecos.cat) i pel Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF).

La cerimònia ha tingut lloc a l’Auditori de Barcelona i ha comptat amb la participació, entre altres autoritats, del conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, de la vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya, Alba Vergés, del secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Marc Realp, del quart tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, de la presidenta delegada de l'Àrea de Serveis Generals i Transició Digital de la Diputació de Barcelona, Pilar Díaz.

29a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica