Alicia Casals, Medalla d'Honor 2022 de la Xarxa Vives d'Universitats

Esteu aquí

L’enginyera Alicia Casals rep la Medalla d’Honor 2022, un reconeixement a la trajectòria professional​, el compromís amb la ciència, la cultura ​i la societat.

La ​M​edalla d’H​onor és la màxima distinció que atorguen les 22 universitats de la Xarxa Vives en reconeixement a la trajectòria professional​, el compromís amb la ciència, la cultura ​i la societat que han desenvolupat les persones homenatjades.​

En aquesta edició, l'enginyera Alícia Casals ha estat guardonada per un dels dos premis que atorga la Medalla d'Honor 2022 de la Xarxa Vives d'Universitats.

Alícia Casals és enginyera industrial, doctora en informàtica i catedràtica de la UPC. Ha estat professora de la UPC, a més de ser catedràtica d’arquitectura i tecnologia de computadors al Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII). Alicia Casals ha treballat sobre robòtica intel·ligent amb aplicacions mèdiques com a directora del programa de Robòtica de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya i ha desplegat projectes i prototipus de sistemes robotitzats d’ajut a discapacitats i a intervencions quirúrgiques.

Actualment, és membre de l’Institut d’Estudis Catalans, presidenta de la Secció de Ciències i Tecnologia. Ha presidit diversos congressos internacionals de robòtica experimental, arribant a ser vicepresidenta de la IEEE Robotics and Automation Society i presidenta del Technical Committee on Biorobotics de la IEEE Engineering in Medicine and Biology Society.

L'acte de lliurament de la Medalla d'Honor 2022 i els premis de la Xarxa Vives d'Universitats tindran lloc a la Universitat Autònoma de Barcelona el 12 de juliol a les 12 h. Per assistir, cal confirmar l’assistència mitjançant el formulari en línia abans del 6 de juliol.

Web de la Xarxa Vives d’Universitats, distinció Medalla d’Honor 2022