Cicle "Dona i Tecnologia, un tàndem de futur"

Esteu aquí

Es publica el dossier tècnic del cicle "Dona i Tecnologia, un tàndem de futur" que va tenir lloc al Palau Macaya de la Caixa durant el 2019, i, del qual, la direcció científica ha estat a càrrec de la professora i investigadora Nuria Castell.

La investigadora Carme Torras, de l'Institut de Robètica i Informàtica Industrial (IRI), va inaugurar el cicle , el 31 de gener.

El 3 de desembre de 2019 va tenir lloc la sessió de cloenda del cicle. En aquesta sessió es va fer un resum de tot el cicle i de les conclusions principals que hi havien anat sorgint. La conferenciant convidada a la sessió de cloenda va ser Anita Nyberg, professora emèrita de la Universitat d'Estocolm i exsecretària del Comité Suec per a la Distribució del Poder Econòmic i dels Recursos Econòmics entre Dones i Homes.

El cicle està dividit en blocs temàtics,

• Primer bloc temàtic: l'educació
  • Segon bloc temàtic: el món laboral
  • Tercer bloc temàtic: la societat

L'objectiu del cicle és reflexionar sobre el paper que té la dona en el món tecnològic i com es pot plantejar un futur més enriquidor. Vivim en un món tecnològic en evolució contínua. Les dones representen el 50 % de la població, però són minoria quan parlem de tecnologia.

Com a conclusions es plantegen propostes per revertir aquesta situació.

Les les escoles i els instituts que són la base. Algunes accions a fer són:

•    fomentar la curiositat de nenes i nois
  •    ajudar-les a perdre la por a equivocar-se
  •    evitar que la tecnologia es vegi com un avorriment
  •    augmentar la visibilitat social de la tecnologia

També a l'entorn laboral queda molt per fer. Els mitjans de comunicació hi tenen molt a dir i les administracions també són agents actius que poden ajudar a revertir aquesta situació.

Trobareu el dossier tècnic del cicle a l'arxiu digital del web del Palau Macaya.