CCD - Projecte Origen

Esteu aquí

Estudiants de la FIB i el ETSETB juntament amb alguns professors de la FIB han participat al projecte Origen.

El programa “Origen” neix de l'experiència d’Open Arms en labors de rescat de migrants i refugiats al Mediterrani. Això desemboca en un problema: la falta de visibilitat i promoció de les oportunitats de desenvolupament en les comunitats d'origen, empeny al fet que moltes persones sense perfil de demandants d'asil decideixin migrar de manera irregular a Europa posant en perill les seves vides.

Els estudiants de la FIB Joaquim Ferrer i Miquel Roset amb estudiants de l'ETSETB i professors de la FIB Jordi Garcia i Leandro Navarro van participar de l'1 d'abril de 2019 al 15 de febrer de 2020 en el projecte Origen.

Vols saber que han fet?

• El·laboració d’eines Open Source. Implementació d'eines adaptades a les necessitats dels centres.
  • Petits Cailloux de Mbour. S’ha realitzat una selecció de 15 tablets d’acord amb el pressupost disponible i una selecció d'aplicacions i una configuració adient a cada tablet.
  • DIADEM (Centre Keur Mame Fatim Konte). S’ha realitzat la construcció d’una sala d’informàtica amb 23 ordinadors recuperats i sanejats gràcies a l’ajuda de Labdoo.
  • Dunia Kato. Construcció d’una sala d’informàtica amb 18 ordinadors ordinadors recuperats i sanejats gràcies a l’ajuda de Labdoo.

L'aportació del CCD en aquest projecte ha estat de 8000€. Aquest projecte ha estat possible gràcies a les aportacions de la UPC i la seva comunitat a la campanya.