Filesender: intercanvi de fitxers de gran volum

Esteu aquí

Categoria:
Entorn de treball i suport a la docència
Teletreball
Dirigit:
Estudiant
PAS
PDI

És una aplicació web desenvolupada per RedIRIS. Aquesta aplicació ens permetrà enviar o rebre arxius de grans volums (fins a 2GB).

Utilització

És molt importat destacar que per utilitzar aquest servei l'emissor o receptor ha de pertànyer a la comunitat RedIRIS. Per això ens haurem d'autenticar amb les nostres credencials.

Característiques del servei

• Permet enviar/rebre fitxers de fins a 2GB
  • Data de caducitat dels fitxers
  • Notificacions d'ús via correu electrònic.

Aquí us expliquem les tres operacions bàsiques:

• Enviar un arxiu
  • Consultar l'històric de les meves transferències
  • Rebre un arxiu via invitació

Enviar un arxiu per correu electrònic

Suposem que som membres de la comunitat RedIRIS i volem enviar un fitxer a algú.

Accedim a filesender.rediris.es

Clica en “Iniciar sesión”

Escollir la institució a la qual pertanyem (per exemple, la UPC) i clicar en "Proceder".
Ens apareixerà la pàgina d'autenticació de l'escola escollida. Introduir les nostres credencials.

Ens apareixerà la següent pàgina, des de la que podem indicar els fitxers que volem enviar i els destinataris.

Emplenar els següents camps:

A: -> una o més adreces separades per comes
Assumpte (opcional)
Missatge (opcional)

Clicar  en el botó “Seleccionar archivos” i seleccionar els arxius que volem enviar.

Clicar en el botó  “Enviar”.

Apareixerà el seguiment del lliurament, indicant si ha finalitzat correctament.

Consultar les meves transferències

Clic a la pestanya “Mis transferencias”. Apareixerà la llista de transferències que heu realitzat.

Aquí podreu reenviar un fitxer, esborrar-ho, veure el registre, o enviar un recordatori. Teniu les opcions a la part dreta, a “Acciones”.

Rebre un arxiu per correu electrònic

Aquesta opció ens permetrà rebre un arxiu d'algú que encara que no pertanyi a una institució registrada. El mecanisme per fer-ho és enviar-li nosaltres una invitació, i llavors, ell rebrà un "token" amb el que podrà pujar l'arxiu.

Primer de tot, iniciem sessió al servei filesender i anem a la pestanya “Invitados”.

Posem l’adreça de correu de la persona que ens vol enviar el fitxer i, si volem, un assumpte i un text explicatiu. Li enviem la invitació, i ell rebrà un correu amb el següent contingut:

Fent clic a sobre de l’enllaç, se’ns obrirà directament el servei filesender on el convidat ens podrà enviar el fitxer.

Suport TIC FIB

Fes-nos arribar les incidències, dubtes, com aquelles recomanacions o temes que creguis que et falta informació o sobre més recursos TIC que es podrien posar en marxa per a facilitar el seguiment de la docència a la FIB.

Suport TIC FIB