Comptes d'usuari als PC i servidors

Categoria:
Entorn de treball i suport a la docència
Dirigit:
Estudiant
PDI
Contacte:

Tots els estudiants de la FIB tenen un compte per accedir als PC dels laboratoris. Depenent de les assignatures cursades, també disposen de comptes per a accedir a diferents servidors Unix, laboratoris especials de S.O., i a diferents servidors de Bases de Dades.

Els professors poden sol·licitar a l'inLab FIB comptes personals o d'assignatura per entrar en els PC.

Comptes als PC

En els PC dels laboratoris d'informàtica tenim diferents entorns amb els quals podem treballar:

• Windows
  • Linux
  • MAC OSX (als laboratoris amb iMac)

Quan iniciem qualsevol sistema ens demanarà un nom d'usuari i una contrasenya, els estudiants heu d'utilitzar els mateixos que per accedir al Racó, i els professors podeu usar el vostre personal de la UPC, o bé, el compte d'assignatura si l'heu sol·licitat a l'inLab.

Per a conèixer l'entorn de treball, les quotes disponibles i tot el necessari per a treballar en els PC dels laboratoris, podeu consultar la pàgina Entorn de treball als ordinadors.

Comptes als servidors Unix

Disposem de servidors UNIX de docència als quals es dóna accés depenent de les diferents assignatures a les que estigueu matriculats.
En aquests casos, els professores de la pròpia assignatura facilitaran les dades d'accés i explicaran com connectar-se.

Podeu consultar més informació sobre els Servidors de la FIB a la pàgina Servidors dedicats a la docència.

Comptes als servidors de Bases de Dades

Proporcionem comptes per treballar amb diferents servidors de bases de dades, tant per utilitzar-les a les assignatures com per realitzar el TFM/TFG.

Les bases de dades que tenim són:

• MySQL, a mysqlfib.fib.upc.es escoltant del port 3306/TCP
  • Oracle, a oraclefib.fib.upc.es escoltant del port 1521/TCP
  • Postgres, a postgresfib.fib.upc.es escoltant del port 6433/TCP

En els servidors de BD es crearan bases de dades sota petició del professor o director de TFG/TFM que ho demani.
A l'entorn de Linux i Windows disposeu de clients per poder accedir als diferents tipus de BD que hi ha.

Comptes als PC de les aules de Sistemes Operatius

Tenim tres laboratoris destinats a la realització d'assignatures de Sistemes Operatius. Els comptes d'accés per a aquests laboratoris els proporcionaran els professors el primer dia de classe. Podeu consultar més informació sobre aquests laboratoris a la pàgina Entorn de treball dels ordinadors, a l'apartat de les aules especials de Sistemes Operatius.

Els professors que necessitin nous accessos, algun programari concret, etc. per impartir alguna assignatura, ho poden demanar a l'inLab mitjançant la creació d'un tiquet a suport.fib.upc.edu o bé enviant un email a inlab@fib.upc.edu.

Caducitat dels comptes:

El compte d'usuari per als PC només estarà actiu mentre l'estudiant estigui matriculat d'alguna assignatura o el TFG/TFM, en cas contrari el compte es donarà de baixa.
Els comptes específics creats per a les diferents assignatures restaran actius durant el quadrimestre en que es cursi la/les assignatura/es específiques.