Disseny i avaluació de projectes a través de la creativitat i la innovació

Nom empresa:
Fundación Empieza Por Educar (ExE)
Professors:

Guillem Bagués

Judit Llavina

Objectius:

Que els i les participants del seminari:

1. Adquireixin noves eines i recursos per dissenyar projectes que resolguin reptes actuals per tenir un impacte positiu al seu entorn.
  2. Aprenguin com avaluar de manera constructiva un projecte per aconseguir un impacte significatiu en els resultats.
  3. Fomentin o potenciïn la competència de creativitat i innovació.
Programa:
  • Primera sessió (3 hores): Una oportunitat per potenciar la creativitat i el pensament out of the box

Molts dels estudiants han dit alguna vegada “jo no sóc creatiu” o “no sé com fer front a aquest problema amb els pocs recursos que disposo”. Tanmateix, des de la Fundació ExE, creiem que tots i cada un de nosaltres pot desenvolupar la seva capacitat per resoldre reptes d’una manera creativa i que a més, tingui un impacte positiu en l’entorn.

Podem entrenar-nos per generar noves idees sota demanda, els nostres cervells estan construïts per sintetitzar les connexions de pensaments diversos.

Actualment, vivim en un món en el qual a vegades resulta difícil deixar de fer el que estem fent, observar tot el que ens envolta, deixar-nos inspirar i començar a crear. En tres hores, farem que això sí que sigui possible.

Aplicant la metodologia del design thinking, els estudiants faran front a un repte del qual la informació que disposen és molt limitada. En primer lloc hauran de comprendre’l i empatitzar amb els diferents agents implicats, en segon lloc hauran de potenciar la seva imaginació i creativitat per trobar solucions, en tercer lloc prototiparan la millor idea i finalment, desenvoluparan un pla d’implementació.

Aquest taller se centrarà en l’aplicació d’eines i processos pràctics per pensar d’una manera més creativa i innovadora, en la resolució de problemes i en el desenvolupament de projectes.

• Segona sessió (3 hores): Model Canvas - Una metodologia per definir el model de negoci dels teus projectes i de les teves idees

Es presentarà aquesta metodologia per tal de proporcionar als alumnes una eina per definir de manera clara i precisa una potencial idea o projecte. Es realitzarà una sèrie de dinàmiques perquè comprenguin i interioritzin els 9 elements clau que conformen el canvas i la relació que hi ha entre ells.

A més, a través d’aquesta dinàmica es vol ensenyar als alumnes les possibles carències o barreres que poden existir al moment de dur a terme qualsevol projecte (absència de visió, mancança de recursos, etc. ) i com es poden fer front a aquestes per tal de superar-les de manera exitosa.

Serà una sessió totalment pràctica en la qual els participants treballaran en grup amb l’objectiu de desenvolupar una idea o projecte que tinguin actualment.

• Tercera sessió (3 hores): Feedback i aprenentatge continu

Algun cop t’han vingut a observar mentre donaves una classe? Has tingut l’oportunitat d’anar a veure una classe d’un company? Què creus que podries aprendre? Totes aquestes preguntes clau són les que es volen treballar i donar resposta en aquesta sessió.

Així doncs, al llarg de tres hores es treballarà:

• Les diferents fases del cicle d’observació
  • Com realitzar una bona anàlisi del funcionament i impacte del cicle d’observació
  • Quines eines i recursos tenim disponibles per tal de fer una observació rigorosa i positiva
  • Com donar feedback constructiu, destacant tant els aspectes positius com les àrees de millora

Aquest taller té una aplicació directa en tots els àmbits del nostre dia a dia perquè la capacitat d’observar la feina d’un company i donar feedback, és quelcom que es pot aplicar a qualsevol feina i projecte.

Horari:
dilluns, 12 febrer, 2018 - 08:00 a 11:00