• Inici
  • Contacte

Pla d'Estalvi Energètic

Introduïda: 20-10-2011
La Facultat d'Informàtica de Barcelona forma part del Pla d'Estalvi Energètic de la Universitat Politècnica de Catalunya per al semestre Juliol-Desembre de 2011.
L'objectiu d'aquest pla és reduir el consum energètic de la unitat el màxim possible a través de mesures de gestió, racionalització i reorganització.

Condicions
Al final del projecte, s’avaluarà l’estalvi energètic aconseguit durant el període Juliol-Desembre en relació al promig dels darrers 3 anys. El 25% de l’estalvi econòmic generat serà retornat a la unitat amb la finalitat de ser reinvertit en noves mesures d’estalvi energètic.

Recomanacions i mesures que estem valorant per a la reducció del consum energètic
Estructurals
  • Sectorització dels llums dels espais comuns.
  • Racionalització en l'ús dels llums dels passadissos.
  • Col·locació de polsadors de llums temporitzats a espais determinats.
  • Instal·lació als PCs de les aules informàtiques d'un programari per a l'estalvi d'energia.
  • Tancar les aules informàtiques on no hi ha classe, si tenen baixa ocupació
Sensibilització
  • Apagar l’aire condicionat/ calefacció en zones comuns de pas.
  • Racionalització dels horaris d'apertura i tancament de l’edifici.
  • Tancament de les portes tallafocs que donen accés a les escales.
  • Optimització dels costos d’impressió.
  • Apagar els servidors no necessaris durant el mes d'agost.
  • Tancar l'edifici durant el mes d'agost.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil