• Inici
  • Contacte

L'art és TIC a la 9a Festibity

Introduïda: 16-03-2011
Punt de trobada d'experts en tecnologia, artistes i acadèmics en l'edició que coincideix amb el desè aniversari del Cercle FIBER
Prop de 500 assistents a l'esdeveniment promogut per la FIB i el Cercle Fiber, enguany dedicat a la relació de l'art i les TIC. Maria Ribera Sancho, Ramon Roy, Josep Amat, la Fundacio Antoni Tàpies i Social Point reben les mencions Festibity.

Dijous 19 de maig ha tingut lloc la 9a Festibity sota el lema “artísTIC”. Promoguda pel Cercle Fiber i la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC, la Festibity és un esdeveniment cada cop més consolidat en el sector de les TIC a Catalunya.

La 9a Festibity, que ha tingut lloc a la Sala Marquès de Comillas del Museu Marítim de Barcelona, s'ha fet ressò de la transversalitat de l’art i les TIC i ha esdevingut un espai de debat i d’expressió, en una trobada multidisciplinària on compartir i interactuar amb artistes, creadors i experts d’ambdós sectors.

A l’espai d’exposició i d’interacció s'hi han mostrat iniciatives com el Reactable , una taula que genera música electrònica amb un sistema interactiu; el mapping interactiu aprofitant l’arquitectura del propi museu de mans de Plexiq; el videojoc elevat a la categoria d'art Teamiso, que és un projecte impulsat per estudiantat de la FIB; l’exposició de videoart en col·laboració amb The Private Space i un espai destinat a la projectar l’obra de la Fura dels Baus.

També s'ha produït un col·loqui sobre la relació de l'art amb les noves tecnologies amb el presentador l’Òscar Dalmau com a mestre de cerimònies. Franc Aleu, vídeo artista i fundador d’Urano Films ha aportat la vessant artística; Pep Alsina, professor de la UOC, una visió pragmàtica, i Sergi Sagàs, responsable científic de Mediapro I+D, una aproximació tecnològica.

Un any més s'han lliurat les mencions Festibity. Enguany, coincidint amb el desè aniversari del Cercle Fiber s'ha incorporat una nova categoria, la menció Fiber Emprenedor. Els guardonats de la 9a edició de la Festibity han estat:

- Menció FIB > Maria-Ribera Sancho (exdegana de la FIB) i Ramon Roy (expresident del Cercle Fiber) per la seva tasca destacada pel desenvolupament de la FIB.

- Menció Honorífica > Josep Amat, per la seva contribució al món de les TIC al llarg de la seva trajectòria professional.

- Menció Iniciativa TIC > Fundació Antoni Tàpies, pel seu projecte Arts Combinatòries (Lloc d’exposició, exhibició i recerca) que fa palesa la voluntat d’aquesta entitat d’utilitzar les noves tecnologies per possibilitar les noves formes de relació entre els seus continguts culturals.

- Menció FiberEmprenedor > SocialPoint, empresa pionera a Espanya i que es dedica al desenvolupament i comercialització de videojocs i aplicacions per a xarxes socials.

La cloenda de l’esdeveniment ha anat a càrrec de Carles Flamerich, Director General de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya, que ha destacat la gran feina feta pel Cercle FIBER i per la Facultat d’Informàtica de Barcelona en el desenvolupament de les Tecnologies de la Informació a Catalunya.

Els prop de 500 assistents van poder gaudir d’una vetllada emotiva, farcida de continguts, dinàmica i on l’art i les tecnologies es van fusionar, fent de nou de l’esdeveniment, el punt de trobada del sector TIC a Catalunya.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil