• Inici
  • Contacte

Ramon López de Mántaras guardonat amb el premi Robert S. Engelmore

Introduïda: 03-05-2011
Ramon López de Mántaras, director de l'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA) del CSIC, ha estat guardonat amb el premi Robert S. Engelmore, un dels més prestigiosos del món en intel·ligència artificial.
Nascut a Sant Vicenç de Castellet el 1952, López de Mántaras és enginyer, doctor en Física per la Universitat de Toulouse III (França) i doctor en Informàtica per la Universitat Politècnica (UPC). Abans d'incorporar-se al Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) el 1986, va ser professor de la FIB, va treballar a la Universitat de Califòrnia a Berkeley (EUA) i a la Universitat de París VI (França). A més de les seves investigacions sobre raonament basat en casos per les quals ha guanyat el premi Robert S. Engelmore, López de Mántaras ha estat pioner en les investigacions sobre lògica borrosa, que avui dia s'aplica un múltiples artefactes d'ús quotidià com càmeres, rentadores o aparells d'aire condicionat.

El premi Robert S. Engelmore, que es concedeix des del 2003, s'ha convertit en un dels més prestigiosos del món en intel ligència artificial per la seva política de distingir als grans pioners d'aquesta àrea d'investigació. En els últims anys l'han guanyat, entre altres, Edward Feigenbaum i Bruce Buchanan (que van inventar els sistemes experts) o Jim Hendler (que va inventar la web semàntica juntament amb Tim Berners-Lee).

Llegir la noticia completa. (La Vanguardia. Tendencias)

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil