• Inici
  • Contacte

Núria Castell escollida degana de la FIB

Introduïda: 04-06-2010
Serà la nostra degana durant els propers 3 anys.
Núria Castell ha estat elegida degana de la Facultat d'Informàtica de Barcelona amb 149 vots en les eleccions del 27 de maig.  D’un total de 187 electors PDI funcionari, han votat 105 electors. Dels 133 electors PDI no funcionari, han votat 26 electors. Pel que fa al Personal d’Administració i Serveis, d'un total de 52 electors, han votat 41 electors. Finalment, dels 2212 estudiants electors, han votat 26. En la jornada, es van emetre 198 vots, dels quals 3 van ser nuls, 46 en blanc i, la resta, per la única candidata, Núria Castell.

El 75’25% de vots sobre el total de vots emesos, el que representa un 77’56% dels vots ponderats vàlidament emesos, han estat per a la candidatura presentada per Núria Castell.

Núria Castell Ariño
___________________

Núria Castell Ariño és llicenciada en Informàtica amb grau per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctora en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya. És professora de la UPC des de l’any 1982 i titular d’Universitat de LSI des de 1991. La seva activitat docent ha estat lligada als àmbits de la Programació, la Intel·ligència Artificial i el Processament del Llenguatge Natural, impartint classes a l’Enginyeria Informàtica, en el Màster en Tecnologies de la Informació i en el programa de doctorat d’Intel·ligència Artificial.

El seu àmbit de recerca és el Processament del Llenguatge Natural en diferents aspectes com ara l'extracció i representació de coneixement, el tractament d'especificacions de software en llenguatge natural o la traducció automàtica. En aquest àmbit ha publicat diversos articles, ha participat en comitès de congressos, ha dirigit tesis doctorals, ha estat responsable de diversos projectes de recerca nacionals i ha participat en d'altres projectes nacionals i europeus. Ha participat en diversos organismes d'avaluació de la recerca, nacionals i europeus.

Pel que fa a l’àmbit de la gestió a la Universitat, Núria Castell és la vicedegana de relacions internacionals de la FIB des de l’any 2004. Prèviament havia estat secretària acadèmica del departament LSI, en el període 1989-1992, i sotsdirectora del mateix departament, en el període 2001-2005. Ha estat membre de diferents comissions i òrgans de govern de la FIB, de LSI i de la UPC des de la seva incorporació a la UPC.

Núria Castell és membre de la Sociedad Española para el Procesamiento del Lenguaje Natural, de la Asociación Española para la Inteligencia Artificial i del Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya. També ha participat en les juntes directives de les associacions esmentades.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil