• Inici
  • Informació
  • Contacte

Introduïda: 10-03-2009
Ja està en marxa la XVII Convocatòria d'Ajuts del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC per a Accions de Cooperació. Aquest programa de suport a la participació solidària de la nostra comunitat universitària ha esdevingut el mecanisme bàsic a través del qual es canalitza la implicació directa de membres de la UPC en projectes i programes de cooperació per al desenvolupament amb els països del Sud, en col·laboració amb altres actors socials.
Les bases de la convocatòria d’enguany  no introdueixen grans modificacions en el seu conjunt, però incorporen diverses novetats i incideixen en alguns criteris i pautes que pretenen afavorir actuacions considerades estratègiques, orientant el treball de Cooperació Universitària al Desenvolupament que es realitza des de la UPC. Destaquem a continuació alguns dels seus trets fonamentals:

• Àmbit d’aplicació: hi poden concórrer els projectes, activitats formatives i altres iniciatives de cooperació adreçades a països en vies de desenvolupament en què intervinguin directament estudiants amb matrícula en vigor en estudis oficials de la UPC , professorat o PAS de la UPC, així com les activitats de sensibilització i les propostes d’Educació per al Desenvolupament (EpD) que s’adrecin específicament a la nostra comunitat universitària.
  • Calendari: es poden presentar propostes des del dia 27 de febrer fins el 27 de març de 2009. Els resultats es comunicaran a partir del dia 18 de maig. Els formularis estan disponibles a la pàgina web (www.upc.edu/ccd) o es poden sol·licitar al CCD (mòdul A4, campus nord, tel. 15961, fax 15723, e-mail: info.ccd@upc.edu).
  • Es diferencien tres tipus d’activitats, que poden optar a ajuts:
  1. Activitats de cooperació per al desenvolupament amb universitats o institucions afins en ciència i tecnologia.
  2. Realització d’estudis i de projectes de cooperació per al desenvolupament amb altres entitats (ONG, administracions, etc.).
  3. Realització d’activitats de sensibilització (exposicions, campanyes, taules rodones, jornades, etc.) i de propostes d’Educació per al Desenvolupament (EpD) a la UPC.
  • La principal novetat d’aquesta edició de la convocatòria és introduir l’obligatorietat que tots i totes els/les membres de la UPC que es desplacin en el marc dels projectes que obtinguin un ajut hauran de comptar amb experiència o, com a mínim, amb una formació prèvia en aquest camp. En el cas que no la tinguin en el moment en què es resolgui la convocatòria, han d’assumir el compromís de seguir aquesta preparació abans d’incorporar-se als projectes, i l’hauran d’acreditar al CCD.

Bases completes

Coincidint amb el període en què resta oberta aquesta nova edició de la convocatòria, el proper dia 16 de març, a les 11.30 h., tindrà lloc a l’Aula Màster del Campus Nord de la UPC un acte de presentació dels projectes de cooperació i activitats solidàries dutes a terme l’any 2008. Ens agradaria comptar amb la presència de tots/es aquells/es que estiguin interessats/des a participar en aquest àmbit o que, simplement, vulguin conèixer millor les activitats del CCD.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil