• Inici
  • Informació
  • Contacte

Seminari FIB Alumni: Scratch (obert i gratuït)

Introduïda: 25-10-2013
Programació per a tothom... Sis anys després.
Dijous 7 de novembre a les 19:00 hores.
Des de la seva creació el 2007, l'Scratch, un entorn de programació visual creat al MIT Media Lab amb una idea clara apropar la programació a tothom a partir dels 8 anys, ha tingut un èxit considerable. Ho demostra una comunitat de més de 2 milions d'usuaris i prop de 4 milions de projectes compartits, amb derivacions del programa original i un sistema de treball amb fitxes, que s'ha convertit en referent per a altres projectes.

L'Scratch permet crear històries animades, jocs, música, art i multitud de projectes d'una forma senzilla i intuïtiva. És una eina ideal per desenvolupar la creativitat i serveix tant per introduir-se al món de la programació, com per a aprendre programant.

Al Citilab de Cornellà s'ha treballat amb l'Scratch des del començament, respectant la idea original d'ensenyar a programar a tothom. Després d'un recorregut per les possibilitats de l'Scratch, es presentarà com ha estat l'experiència de l'ensenyament de la programació a nens, adults i formadors. Addicionalment s'explicarà el projecte S4A, una modificació d'Scratch creada al Citilab que permet programar la plataforma de hardware lliure Arduino d'una manera senzilla.
Per acabar s'introduirà l'Snap, una reimplementació d'Scratch que es va desenvolupar a la Universitat de Berkeley i que s'està utilitzant arreu dels Estats Units per ensenyar a programar a alumnes de secundària, grau superior i universitat.

La sessió anirà a càrrec de: José García Yeste, Enginyer Superior de Telecomunicacions i actualment és el cap de l'equip d'educació tecnològica Edutec al Citilab, és cocreador i ha sigut tutor del curs d'Scratch online per formació al professorat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat; Bernat Romagosa, Enginyer Tècnic en Informàtica de Gestió per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), des del 2009 ha estat involucrat en diversos projectes de programació al Citilab, entre d'altres, un sistema de gestió del coneixement i diverses aplicacions educatives, en l'actualitat està treballant en la connexió de l'Snap amb l'Arduino; Laia Sanchez, responsable del Social Media Lab al Citilab.

El seminari serà el pròxim dijous 7 de novembre a les 19h en la Sala d'Actes de la FIB (Campus Nord-Edifici B6). El seminari és gratuït i està obert per a tothom però les places estan limitades i cal registrar-se. Els socis poden portar un acompanyant i tindran preferència en l'assignació de places.

Inscripcions socis i acompanyants (requereix fer login): http://ow.ly/q0NZX
Inscripció no socis: http://ow.ly/q0O49