• Inici
  • Contacte

Any Alan Turing a la FIB

Introduïda: 05-06-2012

Conferència: "Máquinas de Turing y la indecidibildad del problema de parada".

A càrrec de: Prof. Joerg Flum, Freiburg University

Dijous, 14 de juny, 12:00h, Sala d'Actes FIB.

Resum:

El 23 de Junio de este año se celebra el centenario del nacimiento de Alan Turing, que introdujo las máquinas que llevan su nombre. En la conferencia recapitularemos las reflexiones de Turing del año 1936 en las que se basa la formalización de la noción de algoritmo mediante sus máquinas. En la misma publicación Turing demostró la indecidibilidad del problema de parada. En la segunda parte veremos que la complejidad computacional de variantes del poblema de parada está relacionada con problemas de distintas áreas.

Amb les activitats que realitzarem al llarg de l’any la FIB s'afegeix a la celebració del l'Any Alan Turing en commemoració del centenari del seu naixement.

Trobareu més informació, d’aquesta conferència i de la resta d’activitats, a la web de l’Any Alan Turing a Barcelona.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil