• Inici
  • Informació
  • Contacte

Exposició "Computación Gran Reserva. De cepas ancestrales, racimos de futuro"

Introduïda: 17-05-2016
Una exposició, que reuneix 72 objectes sobre els orígens de la computació, inicia l'activitat a la Fase IV del Complex Científic-Tecnològic de la Universitat de la Rioja.
L'exposició vol mostrar al públic aparells i objectes antecedents de l'actual tecnologia informàtica.

Ahir, 16 de maig, Julio Rubio García, rector de la Universitat de la Rioja, ha inaugurat aquesta exposició patrocinada per Grup Pancorbo. Al costat d'ell han estat Ángel Luis Rubio, degà de la Facultat de Ciència i Tecnologia; Núria Castell Ariño, degana de la FIB; i el comissari de la mostra, Joan Antoni Pastor Collado, professor de la FIB i de la UOC.

Pastor Collado ha seleccionat, documentat i catalogat els 72 aparells i objectes que mostren com es mesurava, comptava, calculava, etc. abans de l'existència dels actuals ordinadors: des àbacs, comptafils i comptavoltes, llibres de taules, sumadores, targetes perforades, regles de càlcul fins a les calculadores electròniques.

La mostra està dividida en set apartats (Comptar, Sumar, Calcular, Comptabilitzar, Computar, Informatitzar i Comunicar) i té un objectiu didàctic i històric, ja que els usuaris de tecnologia -molt especialment els pertanyents a les generacions contemporànies- s'acostumen de forma molt ràpida als avenços i a les novetats tecnològiques, però l'exposició permet fer entendre com hem arribat fins al moment actual.

L'Exposició 'Computación Gran Reserva' està organitzada per la Facultat de Ciència i Tecnologia de la Universitat de la Rioja en col·laboració de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (UPC) que ha proporcionat algunes de les peces, i dels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació (UOC); i compta amb el patrocini de Grup Pancorbo.

D'aquesta manera, la facultat obre les seves portes al públic, que podrà visitar la mostra fins al 22 de juliol.

Cartell
Folletó