• Inici
  • Contacte

La Prof. Barbara Liskov, Doctora Honoris Causa per la UPC

Introduïda: 13-09-2012
El dia 28 de setembre, a les 12 hores i dins de l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2012-2013, es va nomenar, a proposta de la FIB, a la Professora Barbara Liskov doctora honoris causa per la Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech.
La professora Barbara Liskov es va llicenciar en Matemàtiques a la Universitat de Califòrnia a Berkeley i el 1968 va ser una de les primeres dones als Estats Units a rebre un doctorat en Ciències de la Computació, a la Universitat de Stanford. Actualment, és catedràtica a l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i també administradora acadèmica per a la Igualtat d’Oportunitats del professorat. És membre de l’Acadèmia Nacional d’Enginyeria i l’Acadèmia Nacional de Ciències, membre de la l’Acadèmia Americana d’Arts i Ciències i membre de l’Associació de Maquinària Computacional (ACM). Va rebre el Premi Turing de l’ACM el 2008, el Premi SIGPLAN de Llenguatges de Programació de l’ACM el 2008, la Medalla Von Neumann de l’Institut d’Enginyers Elèctrics i Electrònics (IEEE) el 2004 i un premi a la trajectòria de la Societat de Dones Enginyeres el 1996, i el 2003 va ser nomenada com una de les 50 dones més importants en l’àmbit de la ciència per la revista Discover Magazine. Els seus interessos en l’àmbit de la recerca inclouen els sistemes distribuïts, els algorismes de replicació per proporcionar tolerància a fallades, les metodologies de programació i els llenguatges de programació.

Els seus projectes actuals de recerca inclouen els sistemes d’emmagatzematge bizantins tolerants a fallades i els sistemes d’emmagatzematge en línia que asseguren la confi dencialitat i la integritat de la informació emmagatzemada.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil