• Inici
  • Contacte

Assolit un 27% d'estalvi energètic en els últims quatre anys

Introduïda: 09-03-2015
La UPC ha reduït un 27% el consum energètic dels edificis dels campus en els darrers quatre anys. Aquesta fita supera l'objectiu fixat al Pla d'estalvi energètic de la Universitat per al 2014 de reduir aquest consum un 25%.
Tal i com indiquen els resultats en finalitzar el Pla, s’ha superat l’objectiu fixat, ja que s’han reduït els consums un 27% entre els anys 2011 i 2014. L’estalvi s’ha aconseguit gràcies a diverses mesures que han comptat amb la implicació de tota la comunitat universitària en l’ús i la gestió dels edificis.

En aquests quatre anys, la reducció dels consums ha estat del 20% en electricitat i del 40% en gas. S’ha passat de 53,8 a 39,1 GWh. La reducció acumulada durant aquest període és de 41,2 GWh, consum equivalent al d’un any.

En termes econòmics, tot i l’increment del preu mitjà de l’energia, els esforços han permès aconseguir estabilitzar la despesa energètica per sota dels cinc milions d’euros. Si s’haguessin mantingut els nivells de consum de l’any 2010, el cost anual de l’any 2014 hagués estat de set milions d’euros.

web amb els resultats i informació del Pla d'estalvi energètic
Font: Sala de premsa UPC

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS