• Inici
  • Informació
  • Contacte

Seminari: Escalabilitat i rendiment de les aplicacions d'empresa en el Cloud Computing

Introduïda: 10-03-2010

Ponent: Sergi Morales, FIBER i consultor TIC.

17 i 18 de març de 15:00-17:00 a la sala de Juntes de la FIB.

El seminari es composa de dues sessions emmarcades dins de l’assignatura EEDC del màster CANS i són obertes als estudiants de la FIB.

1ª sessió: Dissenyant aplicacions d'escala Web

Es comença analitzant l'anatomia d'una aplicació Web i identificant els diversos colls d'ampolla que ens podem anar trobant conforme s'incrementa la demanda sobre l'aplicació. Com que no hi ha una única solució, analitzarem el cas de Flickr, on han mantingut les eines tradicionals i les han fet escalar, el cas de Blueknow que estan aprofitant de les eines d'infraestructura sota demanda de Cloud i per últim el cas de GraciasAmigo, una aplicació per a Facebook on la font de dades més important (la xarxa social de l'usuari) no està sota el nostre control.

2ª sessió: Aspectes d'arquitectura a tenir en compte al oferir una aplicació en mode SaaS

S’analitzen quins problemes específics tenim al intentar posar dades privades en un entorn Cloud, alternatives existents per tal d'assegurar la privacitat i confidencialitat i quines conseqüències té cadascuna de les opcions. Un cop analitzades les alternatives, veurem els casos d'un CRM en entorn Web com el de Salesforce, un ERP en entorn d'escriptori remot i una aplicació de màrqueting directe.

Per a més informació: http://www.jorditorres.org/EEDC-2010/

Inscripcions: Enviar un email a torres@ac.upc.edu

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil