• Inici
  • Informació
  • Contacte

Conferència: "Introducció a la tecnologia Apache Spark"

Introduïda: 02-06-2015
Ponent: Jordi Torres, professor de la FIB i investigador al BSC.
Dilluns 15 de juny de 18:00 a 19:30
Sala d'Actes de la FIB, edifici B6, Campus Nord UPC.
Dins dels actes del 1er aniversari del Barcelona Spark meetup s'ha volgut fer alguns actes en format de portes obertes. En aquest sentit s'ha programat aquesta conferència oberta a un públic tècnic però encara no iniciat en el món de l'Apache Spark en la que parlarem aquesta tecnologia emergent en el món del Big Data. Apache Spark es un potent motor open source de processat i anàlisi de dades desenvolupat originalment a la University de Berkeley en el 2009 i que al 2013 ja es va fundar una empresa al voltant d'aquest projecte, l'empresa Databricks.

Des del seu llançament Spark ha vist una ràpida adopció per les empreses d'una àmplia gamma d'indústries. En aquests moments potències d'Internet com Yahoo o Baidu ja han desplegat Spark. El mateix hem fet al BSC sobre el nostre supercomputador Marenostrum. Spark s'ha convertit ràpidament en la comunitat de codi obert Apache més gran dels món Big Data, amb més de 500 col·laboradors de més de 200 organitzacions (essent l'empresa Databricks qui té cura del full de ruta).

En aquesta xerrada s'oferirà una introducció a Spark i tot el seu ecosistema d'aplicacions. La visió serà introductòria des d'un punt de vista tècnic i s'intentarà debatre les implicacions de l'aparició d'aquesta nova tecnologia per al sector de les TIC. No es requereixen coneixements previs d'Spark però si que es suposa un background tècnic a l'audiència.

Imprescindible registrar-se en la pàgina de l'event a http://www.meetup.com/es/Spark-Barcelona/events/222865010 . PLACES LIMITADES.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil