• Inici
  • Informació
  • Contacte

Conferència de Richard Stallman, "El software lliure i la teva llibertat"

Introduïda: 08-11-2016
Dia: divendres 11 de novembre
Hora: 16h a 19h
Lloc: Sala d'actes de l'Institut Ausiàs March de Barcelona, Avinguda Esplugues, número 38
L'institut Ausiàs March de Barcelona, situat en l'avinguda Esplugues,número 38, ens convida a la conferència que farà Richard Stallman el dia 11 de Novembre a les 16.00h, sobre:

EL SOFTWARE LLIURE I LA TEVA LLIBERTAT

Richard Stallman, l'any 1971, sent un estudiant de primer any de Física a la Universitat Harvard, Stallman es va convertir en un furoner (hacker) del laboratori d'intel·ligència artificial del MIT.

Va fundar l'organització sense ànim de lucre Free Software Foundation. Es va inventar el projecte copyleft el qual va usar a la llicència GPL el 1989. La majoria del sistema GNU, excepte el kernel es va completar aproximadament en el mateix període. En el 1991, Linus Torvalds va alliberar el seu nucli Linux sota les condicions de la GPL, completant un sistema GNU complet i operatiu, el sistema operatiu GNU/Linux.

Stallman ha rebut molts premis i reconeixements per la seva feina, entre ells:
  • Una invitació a ser membre a la MacArthur Foundation el 1990
  • El Grace Hopper Award de l'Association for Computing Machinery el 1991 pel seu treball a l'editor Emacs
  • Un Doctorat Honoris Causa del Royal Institute of Technology de Suècia el 1996
  • El Pioneer award de l'Electronic Frontier Foundation el 1998
  • El Yuki Rubinski memorial award el 1999
  • El Takeda award el 2001
  • En el 2004 va rebre un Doctorat Honoris Causa atorgat per la Universitat de Salta (Argentina).

L'últim reconeixement va ser l'11 d'octubre de 2016 on Richard Stallman va rebre el Doctorat Honoris Causa de la Universitat Pierre i Marie Curie, en Paris, França

La conferència, és en castellà, i amb entrada gratuïta, però com que l’aforament és limitat caldrà donar-se abans d’alta.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil