• Inici
  • Contacte

Conferència: Humans, Androides i Comunicació

Introduïda: 10-10-2011
El Dr. Ishiguro, catedràtic de la Universitat d'Osaka i líder del ATR Hiroshi Ishiguro Laboratory, impartirà una conferència pública a CosmoCaixa (11 de octubre), moderada pel professor Jordi Ojeda de la UPC.
Horari: A les 19.00 h
Activitat gratuïta
Places limitades
Es pot reservar prèviament al web de Cosmocaixa

El Dr. Ishiguro i el seu equip de treball lideren algunes de les investigacions en robòtica i intel·ligència artificial més avançades del moment, amb l'objectiu d'aconseguir traslladar la "presència" humana a través de robots. Aquests treballs tenen importants aplicacions en les telecomunicacions i en l'estudi de la ment i la societat. Segons la visió del Dr. Ishiguro, l'era de la informació que actualment estem vivint s'anirà fusionant poc a poc amb l'era de la robòtica, en un procés de canvi de les societats humanes. Abans que arribem a compartir el nostre dia a dia amb robots, tal com hem vist en infinitat de pel·lícules, la intel·ligència artificial serà fonamental en molts aspectes de la nostra vida. En aquesta transició, les aportacions de l'art i la filosofia seran clau per entendre la manera que tenim d'entendre, utilitzar i crear tecnologia: les investigacions més punteres estan passant més enllà de les fronteres que delimiten els camps de coneixement coneguts fins ara.

En les seves pròpies paraules: "Els humans tenen un cervell preparat per interaccionar amb humans. Per això, estem interessats en robots d'aparença humana. Per poder investigar la naturalesa humana i entendre en profunditat què és ser humà, he desenvolupat una sèrie d'androides que tenen una aparença molt humana. L'androide més interessant és el Geminoid, que és un androide operat a distància. Hem comprovat que l'operador pot arribar a adaptar-se al cos de l'androide i acceptar-lo com el seu propi cos, el que significa que pot transmetre la seva presència, a través del robot, a un lloc distant. En aquestes conferències explicaré perquè desenvolupem aquests robots i què es pot aprendre d'aquestes investigacions".

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil