• Inici
  • Informació
  • Contacte

Jornades Reutilitza per als països que més ho necessiten

Introduïda: 18-12-2009
La cooperació necessita gent amb ganes de canviar el món. T'animes?
Del 30 de novembre al 4 de desembre de 2009 es van celebrar les XII Jornades Reutilitza, organitzades per l'associació TxT d'estudiants, professors i PAS de la FIB. En aquestes jornades es van testejar, reparar i preparar 87 ordinadors que es destinaran a diferents projectes de cooperació amb països desfavorits i mancats de tecnologia.

En aquesta edició hi va participar un grup de professors de secundària, els quals van rebre una formació de 30 hores. El curs es va desenvolupar molt satisfactòriament. Els “alumnes” van aprendre a operar un ordinador i van constatar per ells mateixos que dins de la carcassa metàl•lica hi ha tot un món de circuits, cablejat i components diversos.

Els equips revisats són bastant actuals (3-4 anys de mitjana) i se'ls va instal•lar software lliure per tal de compatibilitzar desenvolupament i sostenibilitat: “No seria coherent instal•lar software privat que requereixi pagar per cada programa, si el que es pretén és fer accessible la tecnologia a gent que per si mateixa no s'ho pot permetre”.

Cada any es reparen i s'envien més ordinadors, però tot i així no es suficient. Es necessita molta ajuda per part d'estudiants que vulguin dedicar una mica del seu temps a ajudar.

La cooperació necessita gent amb ganes de canviar el món. T'animes?
Contacta amb: http://txt.upc.edu o bé txt.info@gmail.com

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil