• Inici
  • Contacte

Noves funcionalitats del sistema de PFC a través del Racó

Introduïda: 29-06-2010
S'ha posat en marxa al Racó una aplicació per donar suport a alguns dels processos lligats al Projecte Final de Carrera de les Enginyeries Informàtiques (Pla 2003).
Aquesta actuació complementa la posada en marxa del sistema de inscripció del projecte a través del Racó (febrer 2010) i el projecte ja iniciat el curs 2008-2009 de dipòsit de les memòries de Projecte Final de Màster presentat al 2n Premi de Qualitat de la Gestió Universitària de la UPC.

Les funcionalitats que s’han incorporat al juny de 2010 per a les titulacions d’Enginyeria Informàtica (Pla 2003) són les següents:
  • Presentació de l'informe previ a la lectura del PFC
  • Sol·licitud de lectura del PFC
  • Dipòsit de la memòria per part de l'estudiant i accés a la mateixa per part dels membres del tribunal.

Els membres del tribunal poden demanar en préstec un lector de llibres electrònics (iRex, iPAD o dispositiu semblant) per revisar la memòria en format digital. Alternativament poden sol·licitar, si ho desitgen, disposar d'una còpia de la memòria en paper. D’aquesta forma l’estudiant només ha de imprimir les memòries estrictament necessàries, fent compatible la normativa actual amb l’estalvi de recursos. Aproximadament 2 de cada 3 membres del tribunal opten ja per la còpia en format digital.

Totes les memòries de Projecte Final de Carrera seran dipositades a la Biblioteca en format PDF, juntament amb un resum i unes paraules clau que haurà d’introduir l’estudiant des del Racó. L’estudiant podrà veure publicat en accés obert el seu treball, ja que únicament no es faran públiques aquelles memòries subjectes a clàusules de confidencialitat .

La posada en marxa d’aquest projecte suposa un estalvi important de recursos i una reducció de l’impacte mediambiental. A títol d’exemple, els projectes matriculats actualment a l’Enginyeria Informàtica, s’estalviaran a més de la còpia destinada a la biblioteca, de mitjana dos de les tres còpies del tribunal. La quantitat de fulls que s’estalviaran serà aproximadament de 114.000 fulls de paper ( 200 fulls per memòria, 3 còpies i 190 projectes matriculats actualment).

Segons les dades de la Cooperativa Abacus i GreenPeace, l’estalvi en la fabricació i impressió de 114.000 fulls de paper (sense comptar fabricació d’impressores i tòner) suposaria per als projectes matriculats actualment:
  • 8.550 litres d’aigua
  • 5.522 Kw