• Inici
  • Contacte

uWhisp, fundada per 4 fibers, guanyadora als World Technology Awards 2012

Introduïda: 24-10-2012
Iuri Aranda, Joan Casas, Miquel Las Heras i Miquel Puig han creat una eina per enviar missatges de veu a les xarxes socials.
L’empresa uWhisp, creada per alumni de la Universitat Politècnica de Catalunya•BarcelonaTech (UPC), ha guanyat el premi World Technology Award 2012 en la categoria de Comunicacions de màrqueting. El guardó l’ha rebut Joan Casas, CEO de la companyia, en una gala a Nova York, als Estats Units. Casas va fundar l’empresa amb els seus companys de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) Iuri Aranda, Miquel Las Heras i Miquel Puig.

Aquesta companyia ha creat una eina que permet enviar missatges de veu fàcilment a través de les xarxes socials. Un cop instal•lat el connector d’uWhisp, l’eina es mostra directament a la caixa d’escriptura del Facebook i el Twitter, des d’on permet gravar, enviar i reproduir els missatges sense que calgui utilitzar cap altre programa.

La idea de la tecnologia va sorgir mentre estudiaven a la FIB i els primers passos de la iniciativa van rebre el suport del Programa Innova de la UPC, que impulsa la creació de projectes innovadors i empreses per part de la comunitat universitària. uWhisp va ser finalista del primer concurs Emprèn UPC, al 2011, i van rebre assessorament i suport per elaborar el pla de negoci.

La nominació al premi ha convertit a Joan Casas en membre de The World Technology Network, una xarxa integrada per més de 1.000 científics, emprenedors, financers, periodistes, acadèmics i polítics de més de 200 organitzacions i empreses d’arreu del món. Aquestes persones són les que escullen els guanyadors d’aquests premis, que tenen 20 categories individuals i 10 destinades a empreses i organitzacions. Els premis reconeixen les persones i entitats que duen a terme les innovacions que probablement seran claus a llarg termini en el seu camp.

Font: Sala de Premsa UPC