Candidatura Josep Fernandez Ruzafa, 2021

Josep Fernandez Ruzafa (Badalona, 1966). Llicenciat en Informàtica per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB-UPC) Promoció 1984-89 i Doctor en Informàtica per la UPC (1998).

Professor Titular d’Universitat al Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII), imparteix docència a la FIB des del 1989 en el grau en Enginyeria Informàtica (àmbit dels sistemes digitals, les interfícies de computadors, els sistemes incrustats, la robòtica, la visió per computador), i en el màster en Formació del Professorat d’Educació Secundària (en l’àmbit de la innovació docent).

Membre del Grup de Recerca en Robòtica Intel·ligent i Sistemes (GRINS), desenvolupa la investigació en els camps de la robòtica assistencial, la robòtica mèdica, els sistemes de percepció i els laboratoris en línia (remots). És membre del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC.

Ha estat cap de secció del departament ESAII a la FIB (2003-2007), vicedegà de Promoció i Comunicació (2007-2014) i degà de la FIB (2017-2021).

Presentació

La Facultat d’Informàtica de Barcelona és el centre universitari de referència en enginyeria informàtica i matèries afins del nostre país. Actualment som el quart centre en nombre d’estudiants de la UPC, i les nostres titulacions gaudeixen de prestigi, estant entre les més sol·licitades a Catalunya.

Som un centre singular i potent, com hem mostrat al llarg de l’actual crisi. En el moment més complex de les darreres dècades hem mantingut la docència amb el mateix nivell de qualitat, tot acompanyant a l’estudiantat a completar els aprenentatges amb èxit.

La fortalesa de la FIB ens permet aprofitar les oportunitats que es presenten en aquest moment de transformació, a condició de definir una estratègia i ser proactius.

El nostre programa d’actuació pel proper mandat s’estructura al voltant dels següents àmbits clau:

• La formació i l’aprenentatge en un món en transformació
  • Els recursos humans i materials per complir amb la missió de la universitat pública
  • Els canvis organitzatius per donar resposta a les noves necessitats
  • La vida a la universitat
  • La coordinació entre les persones i les unitats que formem la FIB
  • El compromís de totes i tots amb la FIB, i de la FIB amb la societat
  • La projecció de la FIB cap a la societat

La nostra proposta és definir de forma conjunta (departaments, estudiantat, professorat, PAS i deganat) les accions estratègiques que reforcin el lideratge de la FIB més enllà del seu 50è aniversari.

Us convidem a participar en les trobades de presentació del programa d’actuació que també seran un espai per recollir propostes.

Si no t’és possible assistir, el programa d'actuació Impuls per la transformació recull les idees i accions més significatives que ens proposem desenvolupar en el proper mandat.

Podeu contactar amb el candidat a l’elecció a degà de la FIB via correu electrònic .

Calendari d'actes de presentació de candidatura

• Dilluns 17 de maig, a les 16 h, trobada amb el professorat
  • Dimarts 18 de maig, a les 12 h, trobada amb el Personal d’Administració I Serveis
  • Dimecres 19 de maig, a les 15 h, trobada amb l’estudiantat
  • Dijous 20 de maig, a les 12 h, trobada amb el professorat

Tot i que les trobades estan adreçades a un col·lectiu, resten obertes a tothom.

Tots els actes es realitzaran en format híbrid, via videoconferència a la sala meet https://meet.google.com/ukv-xync-voo i amb assistència presencial a la Sala d'Actes Manuel Martí Recober – aforament limitat –.