• Inici
  • Informació
  • Contacte

El Gran Recapte d'Aliments a la UPC!

Introduïda: 21-11-2014
Del 24 de novembre al 12 de desembre
El Gran Recapte d'Aliments és una campanya de recollida d'aliments bàsics per aconseguir que les persones més necessitades del nostre entorn rebin ajuda alimentària.
La campanya El Gran Recapte la duen a terme simultàniament els quatre Bancs d'Aliments de Catalunya amb un doble objectiu:
  • Recollir aliments nutritius de llarga durada, com ara llegums, arrós, pasta, conserves de peix, llet, oli i aliments infantils com ara llet de continuïtat, galetes i farinetes.
  • Sensibilitzar la població de Catalunya sobre la realitat actual de pobresa al nostre país, i a la vegada, afavorir una col·laboració continuada amb els Bancs dels Aliments.

La UPC se suma a la campanya habilitant diversos punts de recollida d'aliments a diferents escoles i campus. De manera complementària, el dia 1 de desembre tindrà lloc a l'ETSEIB una TAULA RODONA sobre la problemàtica del malbaratament d'aliments i el dret a l'alimentació a Catalunya. Comptarà amb la participació Eduard Arruga President de la Fundació del Banc dels Aliments, d'Eduard Arruga, president de la Fundació del Banc dels Aliments, Mercè Darnell Viaña, cap de l’Àrea de Programes i Serveis de Càritas i experta en Treball Social i el Grup de Recerca en Drets Humans i Sostenibilitat (GIDHS) de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC. La presentació de l'acte anirà a càrrec de Carme Pretel Sanchez, sotsdirectora de  Relacions Institucionals i Promoció de l'ETSEIB, i la taula rodona serà moderada per Josep Casanovas Garcia, director del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC.

Quins aliments són adients?

Es necessita arròs, pasta, llegums secs, oli, conserves de peix i carn, llet i aliments infantils. Aquests són aliments d’alt valor nutritiu, bàsics en l’alimentació, però també podeu portar tomàquet triturat, galetes...

La comunitat UPC col·labora amb aquesta campanya i, per això, s'habilitaran diferents punts de recollida des del dia 24 de novembre fins el 12 de desembre.

Punts de recollida

Campus Nord: ETSETB | FIB (B6, A5 i C6) | ETSECCPB | Biblioteca Rector Gabriel Ferraté | Edifici Vèrtex | Edifici Til·lers
Campus Sud: ETSEIB | EPSEB | FME | ETSAB
Campus Urgell: EUETIB