Saltar al contingut Menu
  • Informació
  • Contacte
  • Mapa

El nou supercomputador MareNostrum 4 serÓ 12 vegades mÚs potent que el MareNostrum 3

Introduïda: 01-12-2016
El MareNostrum 4, el nou supercomputador del Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputaciˇn (BSC-CNS), entitat de recerca vinculada a la Universitat PolitŔcnica de Catalunya (UPC), serÓ 12,4 vegades mÚs potent que l'actual MareNostrum 3. PodrÓ realitzar 13.677 bilions d'operacions per segon.
El Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), entitat de recerca vinculada a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), acaba d’aprovar la compra del nou superordinador, que tindrà una potència de 13,7 Petaflops/s i s’ubicarà a la capella de Torre Girona, seu dels seus antecessors, els MareNostrum 1, 2 i 3.

La compra del nou supercomputador s’ha adjudicat a IBM, que integrarà en una sola màquina tecnologies pròpies de Lenovo, d’Intel i de Fujitsu. L’adjudicació s’ha realitzat mitjançant un concurs públic en què van participar dues empreses més, per un import de gairebé 30 milions d’euros.

Propòsit general i tecnologies emergents
En l’elecció del nou MareNostrum, el BSC-CNS ha buscat un doble objectiu: d'una banda, adquirir una màquina de propòsit general apta per a l’execució de tota mena de treballs científics i d’enginyeria, i, d'altra banda, dotar al Barcelona Supercomputing Center de clústers construïts amb tecnologies emergents. Aquests clústers donaran servei als usuaris i, alhora, permetran al centre operar i analitzar les prestacions dels desenvolupaments més punters en el camp de la supercomputació.

Font: Premsa UPC

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS