• Inici
  • Contacte

Exposició Tecnologies i cooperació per al desenvolupament a la FIB

Introduïda: 07-07-2015
Aquesta exposició, elaborada pel CCD al 2015, té per objectiu acostar al públic universitari la vinculació entre tecnologia i cooperació per al desenvolupament, i donar eines per acostar-se i conèixer el treball que la comunitat universitària duu a terme en aquesta temàtica.
ON ES POT VISITAR?
Del 2 de juliol al 30 de setembre de 2015 a l'aulari C6 FIB - Campus Nord

SABIES QUE...?

- Uns 3.000 milions de persones depenen de la biomassa per escalfar-se i cuinar. Més de 4 milions de persones moren cada any degut a la inhalació de fum procedent de la combustió de biomassa.

- A l'Àfrica, el 90% de les tasques de col·lectar aigua i fusta la duen a terme les dones i nenes. A Tanzània, reduir de 15 a 30 minuts la distància a les fonts d'aigua va suposar un augment del 12% de l'assistència de les nenes a l'escola.

- A Europa, el 40% del malbaratament alimentari es dóna a les llars, mentre que a l'Àfrica el malbaratament a les llars suposa menys del 10% del total d'aliments no consumits. En aquest continent el 70% de les pèrdues es corresponen a la producció i postcollita.

- El 8% dels accidents laborals més greus són deguts a la mineria, tot i que aquesta suposa només l'1% de la força de treball mundial.

- La millora de 38 dels indicadors que han mesurat la consecució dels ODM s'han correlacionat positivament amb la millora de l'accés a les TIC, mostrant el potencial que aquestes tenen en la promoció del desenvolupament.

-  El 60% de la humanitat autogestiona o construeix el seu propi habitatge.

- 2/3 de les persones cegues a tot el món són dones.

Més informació a Centre de Cooperació per al Desenvolupament

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS