Calaix: Intercanvi de fitxers de gran volum

Categoria:
Entorn de treball i suport a la docència
Dirigit:
Estudiant
PAS
PDI
Contacte:

El "Calaix" és un servei que ofereix l'intercanvi d'arxius que no es poden enviar per correu electrónic degut al seu gran volum. Aquest servei és, tan sols, per ús acadèmic i laboral. Permet als usuaris pujar un o més arxius alhora. Aquests arxius quedaran protegits amb una contrasenya que serà necessària en cas de fer la descàrrega del fitxer, voler renombrar-lo, copiar-lo o esborrar-lo.

Utilització

Per utilitzar el servei només cal connectar-se a la pàgina web del Calaix.

En aquesta pàgina hi ha opcions per pujar, esborrar, renombrar o descarregar arxius. Una vegada pujat el fitxer, podem enviar un correu a la persona que volem que el tingui, indicant-li l'adreça web, el nom del fitxer i la contrasenya.

La persona que deixa el fitxer és la responsable del seu contingut, i ha d'assegurar-se de que els fitxers:

• no contenen virus o algun altre programari maliciós.
  • compleixen la legislació vigent sobre Protecció Jurídica de Programes d'Ordinador.
  • compleixen les normatives de la FIB.

Característiques i límits del servei

• Possibilitat de pujar arxius de fins a 1GB.
  • Entre tots els arxius no es pot superar els 8GB d'espai.
  • Esborrat d'arxius quan porten 2 dies al "Calaix".
  • Protecció dels arxius amb una contrasenya.
  • Possibilitat de gestionar els arxius (esborrar, renombrar, copiar, etc.).
  • Una de les adreces IP des d'on es descarrega o es puja l'arxiu ha de ser del domini de la UPC.
  • Monitorització del servei.

Funcionament

A la part superior esquerra de la web del Calaix, hi trobarem les icones que ens indiquen les possibles accions a realitzar.

• Recarregar (  ): recarrega la pàgina actual.
  • Copiar (  ): permet copiar un arxiu amb un altre nom.
  • Renombrar (  ): permet canviar el nom d'un arxiu.
  • Esborrar (  ): permet esborrar un fitxer.
  • Pujar (  ): permet pujar un arxiu al "Calaix".

NOTA: Per poder copiar, renombrar o esborrar un arxiu serà necessària la contrasenya d'aquest arxiu.

Descarregar un arxiu

Per descarregar un arxiu cliquem sobre el nom de l'arxiu.Posteriorment ens preguntarà la contrasenya d'aquest arxiu.

Pujar un arxiu

Quan li donem a l'opció de pujar un arxiu, veurem la següent pantalla:

Els passos a seguir per pujar un arxiu són:

1. Seleccionar els arxius que volem pujar utilitzant el botó "Examinar...".
  2. Posar una contrasenya que serà igual per tots aquests arxius i serà demanada quan volguem copiar, renombrar, esborrar o baixar aquests arxius.
    Si volem posar una contrasenya diferent a cadascun haurem de tornar a fer tots els passos per cada arxiu.
    Opcionalment li podrem posar una etiqueta que serà mostrada juntament amb el nom del fitxer.
  3. Finalment li donem al botó de "Pujar".

Agraïments
A la Universitat del País Vasc / Euskal Herriko Unibertsitatea per l'ajuda prestada.
A la pàgina http://www.famfamfam.com/lab/icons de la que s'han extret algunes de les icones.